referencje
„Główne idee leżące u podłoża konstrukcji programu „Moja głowa – mój sukces” wynikają z poznawczego podejścia do uczenia się i nauczania. Uczenie się stanowi wyraz indywidualnej aktywności poznawczej uczących się, a rolą nauczania jest dostarczenie uczącym się skutecznych narzędzi zarówno przetwarzania danych (strategii poznawczych), jak i sprawowania kontroli nad przebiegiem uczenia się (strategii metapoznawczych i zarządzania zasobami). Równocześnie zwracają uwagę, że przeciążenie programów nauczania utrudnia nauczycielom systematyczne kształtowanie umiejętności uczenia się ”Reasumując, zdecydowanie pozytywnie oceniam opiniowany program, który może dać wielu uczącym się pożyteczne narzędzia poznawcze, metapoznawcze i motywacyjne, ułatwiające uczenie się. Od strony metodycznej program spełnia odpowiednie standardy.”
prof. dr hab. Ewa Czerniawska Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego
Spotkania z tutorem sprawiły, że zdecydowanie bardziej rozumiałem co się dzieje w mojej głowie i dzięki temu mogłem w lepszy sposób rozwiązywać wszelakie problemy. Po spotkaniach znacznie łatwiej przychodziły mi różne rzeczy, za które kiedyś nawet bym się nie zabrał.
Wojtek lat 17
Zajęcia „Moja głowa, mój sukces” rozwinęły mnie na wielu płaszczyznach, nie tylko naukowych. Program pomaga przede wszystkim w nauce, przyspiesza nam przyswajanie niektórych informacji. Pokazane są różne metody nauki, więc każdy może je dostosować do własnych potrzeb. Zajęcia pokazują nam, że można się uczyć w sposób kreatywny i zapamiętać rzeczy na dłuższy okres, zaprzeczając zasadzie „zakuć, zdać, zapomnieć”. Myślę jednak, że metody zostały mi przedstawione trochę za późno i uważam, że im wcześniej zostaną wprowadzone, tym nauka tymi sposobami nie będzie czymś nowym, ale oczywistym. Obecnie najczęściej wracam do książek, które zostały nam przedstawione m. in. „7 nawyków skutecznego nastolatka” czy „Inteligencja Emocjonalna”.
Linda Lat 15
Myślę, że najbardziej przydaje się metoda skojarzeń, którą bardzo często stosuje przy wielu słówkach, czy definicjach. Pozwala ona szybko zapamiętać i bardzo skraca czas nauki. 😉 Czasami używam, również zakładek, gdy mam do nauczenia się wielu dat, do dziś pamiętam datę Powstania listopadowego czy śmierci Napoleona, których nauczyłam się na tych zajęciach w podstawówce. Kiedyś nawet pokazałam mojemu bratu sposób jak może zapamiętać rodzajniki w niemieckim i on to zastosował.
Marysia Lat 15
Dzięki tym zajęciom zaczęłam umieć się uczyć. Potrafię doceniać rzeczy, których wcześniej nie doceniałam. Zaczęłam patrzeć bardziej optymistycznie. Umiem także komunikować się z ludźmi, wiem co chcą mi przekazać. Dowiedziałam się wielu ciekawych informacji.
Małgosia lat 15
Skupiłem się na rozwoju osobistym jeszcze bardziej. Tutoring spadł mi z nieba – nie wiedziałem, że idąc do szkoły będę mógł również się uczyć rozwoju osobistego. Nauczyłem się żonglować – bardzo przyjemna technika i zajęcie, kiedy chcemy się „zbalansować”. Przy okazji także dla wielu obserwujących żonglowanie pozytywny szok „jak on to robi?!”. Dzięki pozytywnego nastawieniu i działaniu osiągnąłem cele, z których jestem zadowolony. Zacząłem zastanawiać się nad budowaniem przyszłości. Skupiłem się na budowaniu swoich mocnych stron związanych z zainteresowaniami. W międzyczasie nauczyłem się dawać coś od siebie, prowadzić synergię z innymi ludźmi, współpracując w różnych projektach. Odważyłem się przełamywać coraz to większe granice, tym samym akceptując samego siebie i ciesząc się z tego co już mam. Zacząłem się mniej przejmować tym, co myślą o mnie niepozytywnie nastawione osoby. W końcu dotarłem do wniosku, że warto wstawać wcześniej, najlepiej przed wszystkimi, aby cieszyć się dniem. Koniec ze spaniem „pół dnia” i wstawaniem o 12:00. Moim celem jest wstawanie o 6:00. Mam więcej czasu dla siebie i innych. Zacząłem częściej medytować i być spokojniejszą osobą, która się nie kłóci i której zależy na zadowoleniu obu stron. Ćwiczenie oddechu i skupianie się na teraźniejszości, mindfullness – zmieniło moje nastawienie do życia. Czuję się naprawdę, jakbym znów żył. Zaczynam czuć taką wolność i zadowolenie z życia, jak gdy byłem dzieckiem. Zacząłem łączyć swoje umiejętności humanistyczne, informatyczne i ekonomiczne.
Mateusz lat 17
Zapisując się na kurs „Moja głowa – mój sukces” nie wiedziałam, czego się spodziewać. Okazało się, że trafiłam na bardzo ciekawe i rozwijające zajęcia, nie skupiające się tylko na wiedzy merytorycznej, ale urozmaicone o ćwiczenia fizyczne i trening kreatywności. Już po kilku tygodniach poczułam, że nauka przychodziła mi z większą łatwością i zajmuje mniej czasu. Co więcej, po roku kurs przyniósł wymierny efekt – zajęłam czwarte miejsce na Mistrzostwach Polski w Zapamiętywaniu. Mimo że minęły cztery lata odkąd chodziłam na zajęcia, nadal korzystam z poznanych na nich metod zapamiętywania. Teraz chodzę już do liceum i trudno byłoby mi nauczyć się dużych partii materiału, gdybym nie miała na to specjalnych sposobów. Nie żałuję czasu poświęconego na „Moja głowa – mój sukces”
Marta Lat 15
Dzięki zajęciom nauczyłam się jak się uczyć, żeby się nauczyć. Poznałam różne metody zapamiętywania na przykład system obrazkowy i GSP( Główny System Pamięciowy).
Zosia lat 13
Spotkania z tutorem przyniosły mi wiele korzyści. W czasie nauki szkolnej zajęcia te pomagały w organizacji czasu, ustaleniu swoich celów w nauce i bardzo zwiększały motywację do pracy. Dzięki spotkaniom z tutorem nauczyłem się planować czas, nie marnować go, a dzięki odpowiednim technikom nauczyłem się prawidłowo wysypiać i miałem więcej ochoty do nauki interesujących mnie przedmiotów. Ten rok szkolny kończymy w nietypowy sposób, a więc nie sposób nie wspomnieć o roli tutora w czasie kwarantanny. Okres zdalnej nauki był dla nas bardzo ciężkim czasem, jednak cotygodniowe zdalne spotkania pozwoliły mi zachować motywację i chęci do pracy oraz dobre samopoczucie w tym czasie. Dzięki temu moje wyniki poprawiły się względem tych z klasy pierwszej. Podsumowując zajęcia z tutorem pozwoliły mi na lepsze zrozumienie siebie, swoich potrzeb i celów, oraz zmotywowały mnie do systematycznej nauki z uwzględnieniem czasu na prawidłowy odpoczynek. W mojej opinii był to bardzo korzystnie spędzony czas.
Filip lat 18
Zajęcia „Moja głowa – Mój sukces” pomogły mi w uczeniu się przyrody i historii. Aby zapamiętać ważne informacje z przyrody stosowałam MAPY MYŚLI , a z historii GSP- Główny System Pamięciowy. Chciałam podziękować Pani Iwonce i Pani Małgosi za wspólnie spędzony czas i za przekazanie najważniejszych i ciekawych sposobów na naukę. Zajęcia „Moja głowa – Mój sukces” zostały nazwane „SUKCESEM MATOŁA”i jest w tym cząstka prawdy.