referencje
Moja córka przez rok uczęszczała na zajęcia „Moja głowa, mój sukces” prowadzone przez p. Iwonę. Nauczyła się technik zapamiętywania, ćwiczyła koncentrację, odkrywała, że nauka może być przygodą i grą z własnym umysłem. Zyskała świadomość, że sukces szkolny leży w jej własnych rękach, dostała narzędzia, żeby ten sukces osiągnąć. W przyjaznej atmosferze poznawała swoje słabe i mocne strony i budowała wiarę we własne siły.
Justyna Piasecka mama 15 letniej Karoliny
Spotkania z tutorem przyniosły mi wiele korzyści. W czasie nauki szkolnej zajęcia te pomagały w organizacji czasu, ustaleniu swoich celów w nauce i bardzo zwiększały motywację do pracy. Dzięki spotkaniom z tutorem nauczyłem się planować czas, nie marnować go, a dzięki odpowiednim technikom nauczyłem się prawidłowo wysypiać i miałem więcej ochoty do nauki interesujących mnie przedmiotów. Ten rok szkolny kończymy w nietypowy sposób, a więc nie sposób nie wspomnieć o roli tutora w czasie kwarantanny. Okres zdalnej nauki był dla nas bardzo ciężkim czasem, jednak cotygodniowe zdalne spotkania pozwoliły mi zachować motywację i chęci do pracy oraz dobre samopoczucie w…
Filip Lat 18
Zajęcia „Moja głowa, mój sukces” rozwinęły mnie na wielu płaszczyznach, nie tylko naukowych. Program pomaga przede wszystkim w nauce, przyspiesza nam przyswajanie niektórych informacji. Pokazane są różne metody nauki, więc każdy może je dostosować do własnych potrzeb. Zajęcia pokazują nam, że można się uczyć w sposób kreatywny i zapamiętać rzeczy na dłuższy okres, zaprzeczając zasadzie „zakuć, zdać, zapomnieć”. Myślę jednak, że metody zostały mi przedstawione trochę za późno i uważam, że im wcześniej zostaną wprowadzone, tym nauka tymi sposobami nie będzie czymś nowym, ale oczywistym. Obecnie najczęściej wracam do książek, które zostały nam przedstawione m. in. „7 nawyków skutecznego nastolatka”…
Linda Lat 15
Zapisując się na kurs „Moja głowa – mój sukces” nie wiedziałam, czego się spodziewać. Okazało się, że trafiłam na bardzo ciekawe i rozwijające zajęcia, nie skupiające się tylko na wiedzy merytorycznej, ale urozmaicone o ćwiczenia fizyczne i trening kreatywności. Już po kilku tygodniach poczułam, że nauka przychodziła mi z większą łatwością i zajmuje mniej czasu. Co więcej, po roku kurs przyniósł wymierny efekt – zajęłam czwarte miejsce na Mistrzostwach Polski w Zapamiętywaniu. Mimo że minęły cztery lata odkąd chodziłam na zajęcia, nadal korzystam z poznanych na nich metod zapamiętywania. Teraz chodzę już do liceum i trudno byłoby mi nauczyć się…
Marta Lat 15
Myślę, że najbardziej przydaje się metoda skojarzeń, którą bardzo często stosuje przy wielu słówkach, czy definicjach. Pozwala ona szybko zapamiętać i bardzo skraca czas nauki. 😉 Czasami używam, również zakładek, gdy mam do nauczenia się wielu dat, do dziś pamiętam datę Powstania listopadowego czy śmierci Napoleona, których nauczyłam się na tych zajęciach w podstawówce. Kiedyś nawet pokazałam mojemu bratu sposób jak może zapamiętać rodzajniki w niemieckim i on to zastosował.
Marysia Lat 15
Zajęcia „Moja głowa – Mój sukces” pomogły mi w uczeniu się przyrody i historii. Aby zapamiętać ważne informacje z przyrody stosowałam MAPY MYŚLI , a z historii GSP- Główny System Pamięciowy. Chciałam podziękować Pani Iwonce i Pani Małgosi za wspólnie spędzony czas i za przekazanie najważniejszych i ciekawych sposobów na naukę. Zajęcia „Moja głowa – Mój sukces” zostały nazwane „SUKCESEM MATOŁA”i jest w tym cząstka prawdy.
Kasieńka Lat 13
Dzięki tym zajęciom łatwiej mi się uczyć, nauka jest przyjemnością. Dzięki szybszemu uczeniu się mam więcej czasu wolnego. Dowiedziałam się jak wiele mogą zrobić przekonania oraz, że mózg też potrzebuje opieki.
Marysia
Dzięki tym zajęciom poznałam nowe – ciekawsze i skuteczniejsze sposoby uczenia się. Zapamiętywałyśmy super długie liczby i dynastie królów, tworząc niestworzone historie z naszą kochana panią Iwonką (robiłyśmy pewne rzeczy, o których nie mówi się na normalnych lekcjach, a dzięki którym łatwiej się zapamiętuje). Nauczyłam się, że nic nie jest takie jak widzimy, tylko jak chcemy widzieć!
Melcia
Dzięki tym zajęciom lepiej mi się uczy. Poznałam różne metody zapamiętywania. Bardzo lubię te zajęcia i Panie, które je prowadzą.
Kasia
Na zajęciach „Sukces Matoła” (tak je nazywamy), nauczyłam się wiele nowych rzeczy. Umiem teraz korzystać z wszelkich zakładek i nowo poznanych metod. Dzięki temu lepiej jest mi się uczyć. Zapamiętuję wielocyfrowe liczby i ciągi dowolnych słów. Zajęcia te zmieniły mnie sama. Jestem innym człowiekiem !! Wcześniej byłam kłębkiem nerwów, cicha myszka i niepewną siebie osobą. Teraz jestem oryginalna, jedyna na świecie, wyjątkowa … myślę, że lepsza.
Ola
Dzięki tym zajęciom nauczyłam się jak się uczyć, aby się nauczyć. Poza tym poznałam różne metody zapamiętywania, na przykład system obrazkowy i Główny System pamięciowy (GSP)
Marysia
Te zajęcia pomogły mi przygotowywać się do testów, zapamiętywać prace domowe oraz pomogły mi zrozumieć jak działa moja pamięć i jak najlepiej ją ćwiczyć.
Martha
„Moja głowa – Mój sukces”: Łatwiej i szybciej się uczę. Poznałam najlepsze dla mnie metody uczenia się. Uwierzyłam ,że każdego dnia przydarzy się coś wspaniałego. Mogłam przystąpić do Mistrzostw Polski w Zapamiętywaniu.
Marta
Zajęcia „Moja głowa – Mój sukces” pomogły mi w uczeniu się do różnych testów. Spędziłam ten czas w miłym towarzystwie. Dziękuję pani Iwonce i pani Małgosi, że utworzyły takie zajęcia. Najbardziej podobała mi się Memoriada, na której mogłyśmy sprawdzić swoje możliwości. Żałuję, że musimy się rozstać ale i tak za rok będę chodziła na kontynuację (jeśli będzie).
Linda
„Moja głowa – Mój sukces”: Zajęcia te dały mi większe zrozumienie siebie, wiarę w swoje możliwości, lepsze wyniki w nauce (40 punktów na sprawdzianie szóstoklasisty). Dzięki nim nauczyłam się patrzenie na świat przez „różowe okulary”, wyrozumiałość w stosunku do innych ( i czasem siebie). Mam teraz lepszy kontakt z osobami mnie otaczającymi (umiejętność rozmowy z innymi). Zdobyłam umiejętność relaksowania się w sytuacjach stresowych. Wyrażania swoich emocji, a nie gromadzenie ich w sobie, akceptacja siebie i SUKCES.
Weronika
Pani Iwona Klimek jako członek Stowarzyszenia Rodzice w Edukacji od 2010 roku aktywnie uczestniczyła w realizowanych projektach. Najistotniejsze działania dotyczyły aktywności ukierunkowanych na wsparcie rodziców oraz dzieci w zakresie nowoczesnych metod edukacji. Z sukcesem prowadziła cykl warsztatów ,,Moja głowa – Mój sukces czyli jak się uczyć i wspierać dzieci w nauce”. Jako przedstawiciel Stowarzyszenia współpracowała z czasopismem ,,Dyrektor Szkoły”, a w ramach konferencji „Edu Trendy 2012” prowadziła warsztaty ,,Zarządzanie własnym procesem uczenia”. Reprezentowała Stowarzyszenie w kontaktach z wieloma organizacjami ukierunkowanymi na wdrażanie nowoczesnych metod edukacji dzieci w tym m.in. z Warszawskim Forum Rad Rodziców gdzie prowadziła zajęcia dla dzieci i…
Elżbieta Piotrowska- Gromniak Prezes Stowarzyszenia Rodzice w Edukacji
Doświadczenie Pani Iwona w zakresie nowoczesnych metod w edukacji, wiedza merytoryczna, dotycząca metod rozwoju osobistego oraz umiejętność nawiązywania kontaktu i komunikacji, plasowały realizowane szkolenia na bardzo wysokim poziomie. Jest to opinia uczestników, jak również osób zlecających szkolenia, oceniających je pod katem określonych wcześniej oczekiwań. Entuzjazm i empatia Pani Iwony przyczyniają się do sukcesów jakie osiąga w kształceniu dorosłych, przy czym wartością dodaną dla uczestników szkoleń jest zdobyta wiedza z zakresu sposobu kształcenia i wychowania młodych ludzi i roli dorosłych w tym procesie.
Marcin Pietraszko Właściciel firmy szkoleniowej OKTI
Pani Iwona Klimek aktywnie współpracuje z naszą Fundacją. Główna działalność Pani Iwony dotyczy współrealizacji wielu projektów dotyczących nowoczesnych metod edukacji dzieci ukierunkowanych na poszerzanie wiedzy i świadomości nauczycieli i rodziców w tym zakresie. Między innymi Pani Iwona prowadziła wykłady z oceniania kształtującego w projekcie „Warszawski model wspomagania szkół i przedszkoli jako przykład systemowego rozwiązania dla obszarów metropolitalnych”. Oprócz wysokiej wiedzy merytorycznej popartej ogromnym doświadczeniem Pani Iwona doskonale prowadziła zajęcia warsztatowe dla nauczycieli. Bardzo dobry kontakt oraz sposób przekazywania wiedzy był bardzo dobrze oceniony zarówno przez uczestników jak i organizatorów. Należy podkreślić, iż osobiste zaangażowanie, wysokie kwalifikacje, umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych…
Katarzyna Lotkowska Wiceprezes Zarządu-Fundacja NOWATORSKA EDUKACJA
„Główne idee leżące u podłoża konstrukcji programu „Moja głowa – mój sukces” wynikają z poznawczego podejścia do uczenia się i nauczania. Uczenie się stanowi wyraz indywidualnej aktywności poznawczej uczących się, a rolą nauczania jest dostarczenie uczącym się skutecznych narzędzi zarówno przetwarzania danych (strategii poznawczych), jak i sprawowania kontroli nad przebiegiem uczenia się (strategii metapoznawczych i zarządzania zasobami). Równocześnie zwracają uwagę, że przeciążenie programów nauczania utrudnia nauczycielom systematyczne kształtowanie umiejętności uczenia się ”Reasumując, zdecydowanie pozytywnie oceniam opiniowany program, który może dać wielu uczącym się pożyteczne narzędzia poznawcze, metapoznawcze i motywacyjne, ułatwiające uczenie się. Od strony metodycznej program spełnia odpowiednie standardy.”
prof. dr hab. Ewa Czerniawska Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego
Pani Iwona Klimek pracuje w Społecznej Szkole Podstawowej Towarzystwa Przyjaciół I SLO od początku 2015 na stanowisku pedagoga szkolnego. Pracując w naszej szkole wykazała się ogromnym doświadczeniem w zakresie terapii pedagogicznej, a także wiedzą na temat budowania zespołu i pracą metodą warsztatową i metodą projektu. Pani Klimek jest osobą energiczną, komunikatywną, proaktywną, szybko odnajduje się w nowym otoczeniu i łatwo nawiązuje kontakty interpersonalne. Potrafi pracować zarówno samodzielnie, jak i w grupie. Jest osobą sumienną i zaangażowaną w pracę, powierzone zadania wykonuje dokładnie i systematycznie.
Maryanne Chodkowski Dyrektor Społeczna Szkoła Podstawowa Towarzystwo Przyjaciół I SLO
Skupiłem się na rozwoju osobistym jeszcze bardziej. Tutoring spadł mi z nieba – nie wiedziałem, że idąc do szkoły będę mógł również się uczyć rozwoju osobistego. Nauczyłem się żonglować – bardzo przyjemna technika i zajęcie, kiedy chcemy się „zbalansować”. Przy okazji także dla wielu obserwujących żonglowanie pozytywny szok „jak on to robi?!”. Dzięki pozytywnego nastawieniu i działaniu osiągnąłem cele, z których jestem zadowolony. Zacząłem zastanawiać się nad budowaniem przyszłości. Skupiłem się na budowaniu swoich mocnych stron związanych z zainteresowaniami. W międzyczasie nauczyłem się dawać coś od siebie, prowadzić synergię z innymi ludźmi, współpracując w różnych projektach. Odważyłem się przełamywać coraz…
Mateusz lat 17
Spotkania z tutorem sprawiły, że zdecydowanie bardziej rozumiałem co się dzieje w mojej głowie i dzięki temu mogłem w lepszy sposób rozwiązywać wszelakie problemy. Po spotkaniach znacznie łatwiej przychodziły mi różne rzeczy, za które kiedyś nawet bym się nie zabrał.
Wojtek lat 17
Korzyści ze spotkań z Panią Iwoną: Zyskałem stabilizację w szkolnej rzeczywistości (zarządzaniu i pamiętaniu o wszelkich pracach). Mogłem się wygadać i wyciszyć w ciągu dnia. Zapoznałem się z sposobami skutecznej nauki. Poćwiczyłem skupianie się na jednej rzeczy oraz poznałem zdrowe nawyki. Poznałem sposoby na efektywne wykorzystanie wolnego czasu.
Michał lat 15
Spotkania z tutorem przyniosły mi wiele korzyści. W czasie nauki szkolnej zajęcia te pomagały w organizacji czasu, ustaleniu swoich celów w nauce i bardzo zwiększały motywację do pracy. Dzięki spotkaniom z tutorem nauczyłem się planować czas, nie marnować go, a dzięki odpowiednim technikom nauczyłem się prawidłowo wysypiać i miałem więcej ochoty do nauki interesujących mnie przedmiotów. Ten rok szkolny kończymy w nietypowy sposób, a więc nie sposób nie wspomnieć o roli tutora w czasie kwarantanny. Okres zdalnej nauki był dla nas bardzo ciężkim czasem, jednak cotygodniowe zdalne spotkania pozwoliły mi zachować motywację i chęci do pracy oraz dobre samopoczucie w…
Filip lat 18
Dzięki zajęciom nauczyłam się jak się uczyć, żeby się nauczyć. Poznałam różne metody zapamiętywania na przykład system obrazkowy i GSP( Główny System Pamięciowy).
Zosia lat 13
Dzięki tym zajęciom zaczęłam umieć się uczyć. Potrafię doceniać rzeczy, których wcześniej nie doceniałam. Zaczęłam patrzeć bardziej optymistycznie. Umiem także komunikować się z ludźmi, wiem co chcą mi przekazać. Dowiedziałam się wielu ciekawych informacji.