O Mnie

Moja Historia

Dzisiaj..

Jestem tutorem.
Terapeutą pedagogicznym. Trenerem umiejętności poznawczych.

Tworzę koncepcje edukacyjne oraz wychowawcze dla właścicieli niepublicznych szkół i przedszkoli. Prowadzę indywidualny program dla nastolatków, „Moja głowa – mój sukces” oraz warsztaty i szkolenia dla rodziców.

Wiem, że wszystkie dzieci są zdolne, są wyjątkowe, są unikalne. Wystarczy szacunek, czas, miłość, oczy szeroko otwarte, uszy skierowane do dziecka i usta mówiące z ogromną uważnością. Nie ma mojej zgody na system, który panuje w powszechnej edukacji zbiorowej, oparty na ciągłym mierzeniu i porównywaniu.

Wiem, że droga rodzica jest trudna i wyczerpująca, dlatego tworzę społeczność dla rodziców, którzy chcą być życzliwymi i wspierającymi dla swoich dzieci, chcą zrozumieć ich wyjątkowość. Chcę, aby młodzi mieli zrozumienie i odczuwali miłość od dorosłych.
Dzięki wytrwałości i samodoskonaleniu jestem szczęśliwa i chcę tym szczęściem dzielić się z innymi rodzicami, pokazywać im, jak tworzyć świat, gdzie wyrastają szczęśliwi młodzi, szanujący i kochający siebie ludzie.

Przełom

Przełom w postrzeganiu edukacji nastąpił, kiedy bliska mi osoba nie była wystarczająco dobra w oczach szkolnych nauczycieli. Wtedy zaczęłam zgłębiać świat dziecka z perspektywy trudności szkolnych, obserwować, czy jest możliwe, aby wszyscy, w tym samym czasie, w jednej sali zapamiętali i nauczyli się tego samego. Nie jest to możliwe.

Stosowanie jednej metody, by wszystkiego nauczyć dzieci o różnym potencjale możliwości, skazane jest na porażkę. W moim podejściu, nauczyciel się pojawia, jeśli uczeń jest gotowy. Nauczyciel jest otwarty, podąża za dzieckiem a nie odwrotnie. Udowodniła to moja praca z 8-letnią dziewczynką. Dwumiesięczna współpraca wystarczyła, by przygotować ją do zdania egzaminu komisyjnego.

To był moment przełomowy w zrozumieniu, czym powinna być edukacja.
Swoje odkrycia i przekonania mogłam sprawdzać i rozwijać, kiedy podjęłam pierwszą pracę po studiach w Jeleniej Górze. Zmieniałam schematy, wprowadzałam nowości. Dzieci i rodzice wzrastali.

Kiedy dzieci stają się nauczycielami

Kiedy moja córka poszła do szkoły w Warszawie, znów trafiłam na schematy, mówiące jakie powinno być moje dziecko. Nie dawałam za wygraną. W odpowiednim czasie poznałam Marka Szurawskiego, mistrza, od którego uczyłam się, jak pracuje mózg, jak jest plastyczny. Moje późniejsze doświadczenie pokazało, że mózg jest chłonny jak gąbka w warunkach bezpiecznego i sprzyjającego otoczenia.

Wyjątkowość i wrażliwość moich dzieci stały się impulsem do szukania i uczenia się w kategorii, czego jeszcze nie wiem o edukacji, co powinnam zrozumieć, co mówią częste choroby dzieci, kiedy jest trudno w szkole. Znalazłam. Człowiek jest nie tylko mózgiem, ale posiada serce, czuje, ma ciało, które sygnalizuje niebezpieczeństwa. Trzeba być uważnym.

W poszukiwaniu wymarzonej edukacji

W 2008 r. założyłam przy Prywatnej Szkole im. C. Plater-Zyberkówny, Centrum Rozwoju Dzieci i Młodzieży. Uczyłam dzieci, jak się uczyć, zgodnie z tym, jak lubi nasz mózg. Był to dla mnie czas zdobywania wiedzy na wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz poszerzanie wiedzy z zakresu psychologii pozytywnej.

Efektem tych doświadczeń było stworzenie unikatowego programu dla dzieci i młodzieży „Moja głowa- mój sukces”. Program do dzisiaj jest realizowany w szkołach, dzięki niemu nastolatek zyskuje giętkość do życia w zmieniającym się świecie. Potrafi adaptować się do „DZISIAJ” i miejsca, w którym jest obecnie.

Jak zostałam tutorem

W dzieciństwie odczuwałam samotność w zrozumieniu otaczającego mnie świata. Dorośli wokół mnie bali się myśleć inaczej. Ja myślałam inaczej, czułam, że gdzieś jest moje miejsce. Nie umiałam go nazwać. Wyjazd na studia do Wrocławia był krokiem do zmiany. Zaczęłam studiować informatykę. Chciałam być niezależna i wolna. To był zawód przyszłości. Jednak, nie mojej przyszłości.

Czułam, że będąc na informatyce nie rozumiem tego świata. Zrozumiałam, co to znaczy być wystarczająco dobra, kiedy zmieniłam kierunek z informatyki na pedagogikę. Znalazłam swój świat. Odnalazłam swoją tożsamość. Uczyłam się z radością. Byłam wyróżniającą się studentką. Kochałam szukać silnych stron w każdym dziecku.

Certyfikaty i uprawnienia

1990 - 1996

Uniwersytet Wrocławski, studia magisterskie, Wydział Pedagogiki

1997 - 1998

„KURS KWALIFIKACYJNY TERAPII PEDAGOGICZNEJ”

2007 – 2008

Akademia ECCE Homo XXI w Lublinie. Dyplom „TRENER NOWOCZESNYCH TECHNIK UCZENIA SIĘ”

2007

Marek Rożalski, Certyfikat „Coach w biznesie”

2008 - 2009

Uniwersytet Warszawski -studia podyplomowe, Instytut Psychologii, „TRENER UMIEJĘTNOŚCI POZNAWCZEJ”

2005

Mazowiecki Kurator Oświaty, „Akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego”

2014

Akademia Skutecznego Działania Iwony Majewskiej-Opiełki, Certyfikat szkolenia „MOGĘ, CHCĘ, POTRAFIĘ…DZIAŁAM!”

2014

Centrum Pozytywnej Edukacji, Realizator programu "Przyjaciele Zippiego"

2015

FCEDU Skuteczna Edukacja, Certyfikat szkolenia "7 NAWYKÓW SKUTECZNEGO DZIAŁANIA”, FranklinCovey©

2015

CERTIFICATE, The Butterfly Universe Project, by Professor Tony Buzan

2016

Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Dyplom Praktyk Metody „DAM RADĘ!” oraz Metody „JESTEM Z CIEBIE DUMNY”

2016

Copernicus College, Certyfikat „NEUROBIOLOGIA I ŻYCIE”

2018 - 2019

Instytut Tutoringu Polskiego, CERTYFIKAT TUTORA

2020

„Zatrzymanie – oddech – uśmiech”- Kurs Uważność dla nauczycieli. Fundacja EduMind.

Korzyści

dla Rodzica

Pokazuję, jak z pomocą samoświadomości, wyobraźni, wolnej woli można pisać nowe scenariusze życia dziecka.

Uczę słuchać i rozumieć dziecko.

Pomagam zobaczyć w dziecku CZŁOWIEKA, a nie tylko ucznia.

Pokazuję Rodzicowi, jak nie wpaść w pułapkę zarządzania, nastawiając się na kontrolę i porządek zamiast na kierunki, cele i uczucia rodzinne.

dla Dziecka

Poznaję młodego człowieka, uczę go rozpoznawania swoich zachowań i poznania siebie.

Uczę, jak zachować równowagę w czterech obszarach: emocje, umysł, ciało i dusza.

Pokazuję, jak z pomocą samoświadomości, wyobraźni, wolnej woli i sumienia można pisać nowe scenariusze swojego życia.

Uczę słuchać i zmieniać siebie, a nie innych.

Uczę rozpoznawania swoich emocji i emocji drugiego człowieka, aby lepiej zrozumieć siebie i innych.

Uczę umiejętności wyrażania swoich potrzeb w sposób akceptowalny społecznie - KULTURA OSOBISTA.

Kształtuję postawy widoczne dla innych.

Uczę umiejętności planowania.

Uczę twórczego i kreatywnego myślenia.

Wyposażam w techniki efektywnego uczenia się.

Uczę "obsługi mózgu" czyli "Kiedy jestem najbardziej efektywny?” - BHP Umysłu.